Los papelos de Panama (City)

2 april 2017 - Panama City, Panama

Vrijdag via Lima naar Panama City gevlogen. Een trip met enige stress, want dat heb je altijd met Connecting flights. Het begon al aardig in Cusco. Het toestel stapelde vertraging op vertraging, zogenaamd vanwege slecht weer in Cusco, wat ik zelf niet of nauwelijks heb gemerkt. Al met al gingen wij ruim een uur te laat weg en had ik nog maar een uurtje de tijd in Lima om de bagage op te halen en weer in te checken naar Panama City. Wel nog geregeld dat wij in het eerste deel business Class vlogen zodat wij snel eruit zouden zijn. Volgens de steward zat tijd nog om in Lima over te stappen.

Nou mooi niet dus. In Lima direct bagage van de band gehaald (gelukkig met prioriteiten label, dus als eerste) naar de incheck balie van de maatschappij geraced, bleek deze al gesloten te zijn en de dame die erachter zat, was nou niet bepaald van plan om voor ons een uitzondering te maken, en al begon over omboeking vsn de tickets naar een dag later. Een fijn besnaard, ongevoelig voor service type. Hoe die door de selectie is gekomen??? Gelukkig stond er ook nog een jonge gast bij die wel direct actie nam, telefoon pakte, bagage met spoed incheckte , en ons hollend door verwees naar de douane en de gate van het vliegtuig. Kijk zo hoort dat nu!!! Hijgend en puffend bij de incheckbalie gekomen en Anita een spoor van omgevallen borden achterlatend op Lima Airport.

Dus allemaal toch op tijd en in een vliegtuig dat nauwelijks voor 25 % was gevuld. Pas om 21.00 aangekomen in onze B&B in Panama City, te laat om nog te kunnen eten, dus maar bijtijds onder de wol.

Lekker ontbeten, wel met een scrambled egg en bacon persoonlijk klaargemaakt door de beheerster (mocht van Anita) en daarna om 9.00 uur op stap met de gids. Eerst naar het Panama kanaal, daarna nog wat shoppen, uiteraard een Panama hoedje gescored, en daarna door oud Panama City gelopen in de tropische, vochtige bloedhitte. Ook weer een nieuwe zonnebril gekocht omdat nummer 2 gebroken was, dus inmiddels begonnen aan mijn derde!!!  Hier zijn wij die middag ook gebleven, in ieder geval in het veilige deel en nog naar de vismarkt gegaan Anita voelde zich hier steeds meer onveilig voelen. Ook mooi zicht op modern Panama met alle wolkenkrabbers.

'S Avonds gegeten in het country/jazz café restaurant van de buren met allemaal jammende muzikanten. Heel gezellig allemaal en lekkere ouderwetse muziek( jaren 60/70/80 vorige eeuw).

Vandaag lekker rustig aan gedaan, nog wat typische Panamese bussen gespot (ouderwetse in allerlei vrolijke kleuren geschilderd) en in de tuin vogels spotten, want vanmiddag vliegen wij naar Bocas del Torro.

Tot de volgende keer, leuk jullie reacties te lezen!!!!

1. Ineke:
    2 april 2017
    Hoi wereldreizigers, goed om te lezen dat je al weer flink kan rennen!!! Met of zonder brace?
    Leuk om te lezen. Zelfs het overstappen is zo een avontuur. Geniet fijn verder. Jullie hebben toch nog wel verhalen voor als jullie weer in Nederland zijn? Bij een lekker wijntje???)
  2. Peter van Andel:
    2 april 2017
    Veel plezier in Bocas (zo leuk!).
    Ben benieuwd naar de foto's!

Liefs, Peter
  3. Romaike & Nico:
    2 april 2017
    Hoi Romke en Anita, weer een leuk verhaal! Wat zien en doen jullie veel! Fijn om te kunnen lezen, we genieten mee. Liefs!