Mucho nevada y mucho condors.

25 maart 2017 - Colca Canyon, Peru

Donderdag vroegop want wij werden om 5 over zes al opgehaald voor onze twee daagse trip naar de Colca Canyon. In de bus vooral in de eerste twee uur wat bij getukt. Daarna de hoogte in, uiteindelijk meer dan 4900 meter hoog. Heel veel sneeuw op deze hoogtes en de bergen om ons heen gingen ook snel richting 6000 meter of meer. Ook nogal wat vulkanen, maar door de bewolking konden wij deze niet goed zien. De volgende dag konden wij deze wel goed zien vanuit de Canyon, en er was ook een vulkaan bij die sinds vorig jaar actief is met een continue rookpluim als resultaat (zie de foto). In een klein internationaal groepje deze trip gedaan, een Française, een Engelse, een Belgische, en een Indiaas stel van ongeveer onze leeftijd. Na de busrit van 7 uur hebben wij 's middags nog een wandeling gemaakt, en zijn wij uiteindelijk belandt in de termale hete baden, gevuld met heet water uit geisers die even verderop aanwezig waren. Vroeg naar bed want de volgende dag moesten wij weer vroeg op met 5.30 uur ontbijt en 6.00 uur weer op pad. En dat noem je vakantie ;). Ik nog wat eerder mijn bed uit want ik moest nog even wat telefoontjes doen met mijn werk in verband met de reorgsnisatie en mijn sollicitaties. Tja dat gaat ook door, ook als je op sabbatical bent. Kortom een wel zeer korte nacht gehad. Die vrijdag maakte echter een hoop goed. In tegenstelling tot de verwachtingen (80% kans op regen) een prachtige dag met veel zon. Na eerst wat verplicht dorpjes langs met overal dezelfde souvenier marktkramen later in de ochtend bij het uitzichtpunt gekomen voor het spotten van de condors, want daar gaat het om in de Colca Canyon. De Conders nestelen in de wand van de Canyon en als de Canyon op warmt door de zon gebruiken zij de termiek om te vliegen en op zoek te gaan naar eten. Blijkbaar hadden wij niet alleen geluk met het weer maar ook met de condors. Wij hebben er wel 10 gezien, waarbij er een paar heel dicht langs en over ons heen kwamen. Wij hebben een paar mooie foto's en films gemaakt van deze lucht reuzen (spanwijdte meer dan drie meter). De canyon zelf is ook spectaculair, met allemaal sneeuwbergen om je heen, met een totale diepte van 3000 meter en met een woest stromende Colca rivier. Voldaan, ook na een uitgebreide lunch, die middag weer in 5 uur teruggereden naar Puno. Daar 's avonds nog een wolkbreuk met onweer over ons heen gehad waardoor het broodjes kopen voor de volgende dsg voor de busrit naar Cusco een uur extra duurde.

Prachtige trip gehad en ook voor de verandering geen dingen per ongeluk achtergelaten. Vandaag de busreis naar Cusco gedaan en na 8 uur bussen ( ook weer een super luxe) in Cusco aangekomen. Op het eerste oog een leuke sfeervolle stad.

Volgende verslag zal gaan over onze belevenissen in Cusco.

Tot dan.