De marathon van BA en Tango in de straten

28 februari 2017 - Buenos Aires, Argentinië

Wij hebben al drie dagen in BA er op zitten en hebben al ruim meer dan een marathon gelopen. Om precies te zijn al 45 kilometer met temperaturen tussen de 30 en 35 graden. Goed voor onze conditie en gewicht maar slecht voor onze voeten.

Zondag met een locale gids de wijk Recoleta ingeweest, bij de familie Zorrequieta langs gegaan (helaas niet thuis), en daar uitgebreid de begraafplaats bekeken waar Eva Perron is begraven. De Zorrequieta's horen niet tot de echte creme de la creme in Argentinie anders hadden zij hier ook een familie mausoleumpje moeten hebben. Nu kan Maxima dus bij haar overlijden gewoon bijgezet worden in Delft.

Daarna naar Lo Bocca gegaan, met alle kleurrijke huisjes met tango' s in de straten (uiteraard voor de toeristen en om mensen naar de restaurants te lokken), en geeindigd in de wijk San Telmo. Met de grote vlooienmarkt, ook weer met tango's op het plein. Overigens Sandra heb ik Leonardo niet gespot daar en hij mij ook niet.

Gisteren uitgebreid al het centrum bekeken, erg europees aandoend allemaal. Al wat belangrijke gebouwen bekeken (theater Colon, Kirchner gebouw) en pleinen (plazo Mayo) Vandaag volgt de rest en dan ook even bekijken of wij iets leuks van leer kunnen scoren.

Gaat prima allemaal met ons en groetjes vanuit het warme BA.